Zdalna mMedica
Sklep MediComp
Sklep MediComp

Wydawnictwo

Sklep MediComp

Szkoła mMedica ONLINE

Szkoła mMedica to propozycja odrębnych tematycznie szkoleń/warsztatów dotyczących wybranych zagadnień obsługi programu mMedica.

/szkola-mmedica-online,118.html

 

Wdrożenie Gabinetu Lekarskiego

Elektroniczna kartoteka pacjenta

 

Firma MediComp jest certyfikowanym Srebrnym Partnerem ASSECO producenta programu mMedica. Pomożemy wdrożyć Gabinet Lekarski w Państwa placówce, skonfigurujemy sprzęt, przeszkolimy kadrę.

 

W celu zamówienia wdrożenia i szkolenia proszę kontaktować się z p. Leszkiem Zającem - Tel. 601 486 780

 

Nowy Gabinet – nowe możliwości.

W gabinecie połączone zostało nowoczesne rozwiązania z tradycyjnie skutecznym i sprawdzonym systemem mMedica. Producent pogodził bogactwo funkcji z wygodą obsługi. W ten sposób powstał pakiet narzędzi pozwalających na proste i szybkie prowadzenie kompletnej kartoteki pacjenta. Dzięki pomocy kilkudziesięciu lekarzy - uczestniczących w pilotażowych wdrożeniach – został dostosowany program do wymagań specjalistów z różnych dziedzin. 

Najważniejsze cechy nowego gabinetu mMedica:

  • bardzo prosta i intuicyjna obsługa
  • kompletna informacja o pacjencie
  • rzeczywista pomoc przy diagnozowaniu dzięki szybkiemu dostępowi do historii leczenia
  • automaty ułatwiające i przyśpieszające pracę
  • obszerna lista zdefiniowanych wydruków, z możliwością definiowania własnych

 

Organizacja informacji i sposób pracy.

Dane są prezentowane na przejrzystych i czytelnych ekranach. Podstawowe okno wizyty przedstawia ważne informacje z historii choroby leczonego pacjenta: stale podawane leki, choroby przewlekłe, czynniki ryzyka i inne. Można również samodzielnie określić, jakie dodatkowe informacje będą wyświetlane na głównym ekranie wizyty. Dodatkowym elementem zwiększającym efektywność pracy jest opcja wykorzystania ekranów dotykowych.

Informacje i funkcje są pogrupowane tematycznie, tak aby elementy wykorzystywane na określonym etapie pracy (np. wystawianie recepty) były łatwo i szybko dostępne.System tekstów standardowych i szablonów wizyt znacznie przyspiesza wprowadzanie informacji o stanie zdrowia pacjenta. Używając zdefiniowanych szablonów można błyskawicznie zapisać potrzebne informacje.

Dane medyczne pacjenta można przeglądać na kilka różnych sposobów, włącznie z tradycyjną historią wizyt – analogiczną do dokumentacji „papierowej”. Również ta funkcja została wyposażona w wiele udogodnień. Jednym z nich jest możliwość wyboru zakresu przeglądanych informacji (np. badania fizykalne i przepisane leki).

Aby umożliwić dostosowanie programu do indywidualnych potrzeb oraz zwiększyć wygodę i komfort pracy, wersja ”+” została wyposażona w opcje konfiguracji funkcji dostępnych na ekranach: Wizyty, Danych medycznych, Skierowań oraz Recept. Dodatkowo można również określić kolejności wyświetlanych funkcji np. na początku ustawiając te najczęściej używane.

 

  • sprawdzenia ostatnio przepisanych, z opcją szybkiego przeniesienia ich na receptę i funkcją tworzenia duplikatu wystawionej recepty
  • kilka słowników leków usprawniających proces wystawiania recept
  • automatyczne mechanizmy wykrywania uprawnień pacjenta do refundacji (recepta "P") dla leków wybranych ze słownika Pharmindex
  • automatyczne wyliczanie czasu na jaki wystarczy przepisana ilość leku
  • możliwość edycji leków dodanych do recepty
  • automatyczne wpisywanie informacje o dawkowaniu, sposobie podawania przepisanych leków, do listy zaleceń dla pacjenta

 

Elektroniczna Karta Ubezpieczenia Zdrowotnego

mMedica obsługuje elektroniczne Karty Ubezpieczenia Zdrowotnego (KUZ). Wystawiane recepty mogą być numerowane na podstawie danych z karty KUZ. Zrealizowana wizyta może zostać zapisana z numerem wygenerowanym z karty KUZ, lub wczytanych do aplikacji przed wizytą pacjenta w gabinecie. Również przy wykorzystaniu karty elektronicznej realizowana jest rejestracja pacjenta oraz automatyczne wprowadzanie danych personalnych. mMedica zapewnia pełną obsługę systemu rozliczeń opartego na elektronicznych Kartach Ubezpieczenia Zdrowotnego.

 

  • na badania laboratoryjne
  • na badania diagnostyczne
  • do specjalisty
  • do szpitala
  • na zabiegi rehabilitacyjne

 

Dodatkowe ułatwienie stanowi opcja automatycznego drukowania razem ze skierowaniem, informacji dla pacjenta np. opisującej sposób przygotowania się do zabiegu.

Wersja „+” obsługuje dodatkowo tworzenie i wydruk skierowań do sanatorium, zleceń do pielęgniarki/położnej, zaświadczeń lekarskich, druków N9, informacji dla lekarza kierującego, odmowy pacjenta, zleceń na transport i zaopatrzenie rehabilitacyjne.

Dokumenty mogą być drukowane w różnych formatach(A4, A5, recepty). Ponadto wersja „ +” obsługuje mechanizm definiowania własnych wydruków pozwalający tworzyć indywidualne wzory skierowań czy zaświadczeń.

Informacje o wystawionych skierowaniach dopisywane są automatycznie do listy zaleceń, drukowanych dla pacjenta.

Dane do zwolnienia (dla pacjenta i opieki) wprowadzone podczas wizyty, są nadrukowywane na formularzu zwolnienia.

 

 

Dodatkowe funkcje nowego gabinetu

Poza podstawowymi elementami obsługi wizyty nowy gabinet systemu mMedica oferuje wiele rozbudowanych funkcji umożliwiających kompleksową obsługę pacjenta.

Wersja ”+” obsługuje rozszerzoną ewidencję szczepień z wykorzystaniem standardowego kalendarza z opcją jego modyfikacji i dodawania szczepień spoza kalendarza.

Moduł stomatologiczny z diagramem zębowym jest w pełni zintegrowany z podstawowym systemem obsługi wizyty.

Funkcje obsługi wyników badań pozwalają na przechowywanie zdjęć oraz innych materiałów graficznych.

Opisane tutaj funkcjonalności nie wyczerpują pełnej listy możliwości Nowego Gabinetu. Bardziej szczegółowe informacje znajdują się na stronie producenta www.mmedica.asseco.pl.